Sunday, September 19, 2010

rentetan hidupku

tanggal 12 september 1988 aku dlahirkan di Poliklinik Taman Melawati ( org slangor k! ) oleh mama terchenta, Datin Rhu ( name timangan mama :p).. time tu umo mama baru 20 or 21 kot.. hehe.. xsure la.. pastu dibesarkan oleh mama smpai lah aku sesehat ini.. ( time kasih mama ;)) sayang mama sgt2..

bile umurku 7 tahun, mama n papa sekolahkan aku smpai lah aku darjah 6... kemudian ke sekolah menengah pulak smpailah aku tamat tgkatan 5.. alhamdulillah.. bersyukur sgt2 sbb xsemua org senasib yg dpt tamtkan skolah kan... n alhamdulillah jugk sbb aku tamat sekolah dgn keputusan yg boleh dikatekan cemerlang lah.. haha. xde la sgt sbnanye :p

belum smpat aku bersuka ria nk abis skola, name aku naik untk PLKN.. hukhuk,, nk tau aku dpt katne?? Junaco Park, Sibu, Sarawak! uwaaa!! 1st time aku berpish ngn family.. mmg tragis jugk la time tu.. sbb aku nih manje sikit.. erk! sgt! hihi.. mmg xleh pisah lansung ngn family.. sepanjang 3bulan aku dok sane.. every week call family kmfem nangis.. serius!  mmg xmalu la nk cite.. nangis teruk lak tu.. haha. bile da cukup 3bulan dok sane.. menangis lg sbb nk balik plak.. haha. tu sbb sdey nk tglkan kwn2 baru kat situ.. mme best dok sane.. sbb pngalaman baru yg xpenah dialami kan.. okeh2,, tmat zaman PLKN..

bile balik je rumah time tu.. xsmpai sebulan pn duduk rumah.. alhamdulillah aku dpt surat tawaran untuk smbung masuk Matrik, KMNS.. jd orang nogori pulak utk setahun.. tp this was my teribble part of my life la.. aku mmg xleh nk survive dok situ.. sgt xsanggup n sangat stress.. tp dgn adenye family.. alhamdulillah aku dapt tamatkan jugk pngajian kat situ yg amat2 lah xsanggup bg aku.. huhu. semua org pandai2 belake.. tiap2 hari study, push diri sndiri utk lawan antare 1 same lain.. tuhan saje tau time tu.. ape2 pn.. aku bersyukur sbb da tamat.. ;)

again.. pas tamat KMNS.. xsampai sebulan, aku dapt surat tawaran untk sambung di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dalam bidang IT (sains dan pengurusan sistem) .. time dapt ni mmg bersyukur sgt2 sbb mmg da taubat xnk amik sains lg.. hehe. serik wooo.. Fizik.. kimia.. bio.. TIDAK! sama skali.. haha. aku tobat! selame 3tahun aku dok dlm UKM ni.. mmg pngalaman hidup yg xkan dilupakan as student.. sgt best dan happening.. mmg mcm2 onak duri yg dilalui.. time ni jugk aku blaja mengenai org.. berurusan.. dan mcm2.. dan akhirnya.. aku bergelar Graduan UKM juga.. alhamdulillah...
-masjid Putrajaya-

dan alhamdulillah skali lagi aku xduduk kat rumah lame.. xsmpai sebulan sbb b4 that aku ade join course dgn IBM kat UKM.. aku dapt 1 interview n aku g.. Rezeki menyebelahi aku.. genap tempoh 2minggu.. aku dpanggil bekerje.. mase awal puase aritu.. skali lagi Alhamdulillah.. bersyukur sgt2 dgn izinNya aku dapt tmpuh khidupana aku sblum ini dgn penuh teratur... 

dan skrg ni aku da bekerje.. mase untuk berbakti kpade family aku lak.. i mean mama, Papa n adik2 okeh.. bkn 'family'.. haha. plus, dengan khadiran MA dlm hidup aku, buat hidup aku sgt2 beerti.. dengan kawan2 yg ade disekeliling aku.. korg jugk yg buat aku berjaye smpai sekarang.. 

* ni la rentetan hidupku sehingga umurku 22tahun.. aku harap hidup ku seimbang di dunia dan akhirat.. amin..

till then.. xoxo..

1 comment:

Lann Shaukani said...

"Terima Kasih kerana Brader Lann kerana meluaskan pergualanku kepada rakan2 FTSM" - yes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Copyright to yusranorzan
Designed by UMIESUEstudio 2015